Ditt paket skickas med posten och har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Vi försöker självklart leverera så snart vi bara kan! Skulle leveranstiden av någon anledning bli längre än beräknat meddelar vi dig detta via mail. Paketet ligger på ditt lokala uthämtningsställe i upp till 14 dagar innan det returneras. Lämna ditt mobilnummer när du gör beställningen så får du sms när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe. Frakten inom Sverige är kostnadsfri över 1000 sek.
Vi följer Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har ångerrätt i 14 dagar, räknat från den dagen du tog emot varan.
Vi rekommenderar att returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta för att du som kund ska undvika värdeminskningsavdrag. Denna rekommendation gäller även originalförpackningen. Du står själv för returfrakten. Har du frågor kring hur du på bästa sätt skickar tillbaka en vara till oss så tveka inte att höra av dig.
I lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler framgår det att ångerrätten inte gäller för varor som har tillverkats enligt konsumentens specifika anvisningar eller som fått annan tydlig personlig prägel. På konsumentverkets webbplats finns ett standardformulär för utövande av ångerrätten, där finns även Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler att läsa i helhet.
Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas eller returneras. Det är viktigt att ni fyller i den korrekt. Har ni har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna på telefon 060-400 40 eller via mail till info@tjalpine.se. Vid all kommunikation med oss ber vi er inkludera ordernummer och telefonnummer.
Ni har 30 dagar på er att returnera varan från det att meddelandet om ånger skickats. Ni har dock ovillkorlig ångerrätt och behöver inte invänta vårt besked. Kunden står för returfrakten och vi rekommenderar att returen sker med Posten Varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.
Vid byten bör ni lägga en ny order på önskad produkt.
1. Packa artiklarna
Paketera artiklarna som du vill returnera ordentligt, skicka dem ej direkt i originalkartongen, och förslut paketet med tejp. Klistra den medföljande returfraktsedeln på paketet. Använder du samma kartong som du fick den i, klistra returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. Skriv gärna ordernummer på paketet.
2. Skicka paketet till oss
Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord och skickad det till:
Tj Alpine AB, Raholmsvägen 159, 865 51 Ankarsvik.
3. Återbetalning
Vi återbetalar dig så fort vi har tagit emot din retur, har du använt den medföljande returfraktsedeln så debiterar vi dig 99 sek och återbetalar resten. Observera att det kan ta 1-3 dagar innan pengarna finns på ditt konto.
Är det ett byte skickar vi den nya produkten omgående.
Vid all mailkommunikation rörande byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet. Returer ska skickas som postpaket.
Om du returnerar en vara som du inhandlat via kreditkort så behöver du inte skicka med kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet. Återbetalningen görs utan onödigt dröjsmål, oftast samma dag som vi tagit emot returen. Det kan däremot ta ett antal dagar innan pengarna når ditt konto.